20 Ogos 2010

Zaman Kecik-Kecik...



Salam Satu Malaysia,

Semoga semuanya ceria dan gumbira serta berbahagia disamping keluarga tercinta... Amacam hari ni? Posa ke tak?? Harap-harap korang posa.. kalau tak posa pun mungkin disebabkan keuzuran yang tak dapat dielakkan...

Korang ingat tak zaman korang masa kecik-kecik dulu...masa umo-umo 4, 5 tahun... yang aku ingat masa tu.. aku ikut mak noreh.. Mak gi noreh, aku ngan adik di tinggal kat pondok ( pondok ni dibuat sebagai tempat berteduh dan tido kitorang). Mak bekal sarapan ngan air teh.. so bila lapar, kitorang makan laa sarapan yang dibekal. Kengkadang tuh.. aku ngan adik siap gaduh-gaduh lagi.. maklum la.. bebudak. Tapi aku laa yang selalu kalah ngan adik.. naper? Ntah.. aku pun tak tau.. maybe aku ni gembeng sket kot. Tapi sekarang nih.. aku ngan adik dah ok.. kan masa tu budak-budak lagi..


Lagi satu yang tak dapat aku lupakan.. lumban parit, best wooo..aktiviti ni aku buat ngan abang-abang aku yang bertiga... bila balik kampung mak aku kat Sri Merlong, aku lumban ngan sepupu-sepupu aku.. sampai makcik aku, Bik Mor marah kitorang tak naik-naik.. masing-masing sonyap tak bersuara.. kapok..... masa tu memang innocent jer...

So camne pulak ngan kenangan korang???



Nota:

gembeng - kuat nangis
lumban parit - berkubang dalam parit
kapok - padan muka


17 Ogos 2010

Selamat Menjalani Ibadah Puasa..



Selamat Berpuasa kepada semua...

Sudah seminggu kita berada di dalan bulan Ramadhan Al Mubarak yang penuh dengan keberkatan... Bagaimana dengan puasa anda semua? Ada perubahan ke arah kebaikan??

"Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh erti..
agar dapat ku lalui dengan sempurna" pernah dengar lirik ini?? begitulah juga harapan aku...

Diharapkan agar amal ibadat kita semua diterima...Amin..

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers