22 Disember 2009

Permata Ayah Bonda.....

Lagu ni mengingatkan aku pada zaman persekolahan... masa tuh ada Kursus Motivasi. Mengalir airmata nih... bila aku hayati liriknya... syahdu... dan lagu inilah juga ku tujukan khas buat anak-anak aku... aku nak mereka tahu yang mereka itu adalah permata kami yang paling berharga.......

Permata Ayah Bonda - Firdaus

Mewangi kuntuman bahagia
Di halaman ayah serta bonda
Menatang selaut cahaya
Melerai resah dan gundah di jiwa

Segunung impian dicita
Selangit harapan di damba
Dibelai, dimanja mesra
Kaulah racun, kau penawar
Senyuman dan tangisanmu
Pengubat duka dan lara
C/O
Engkau umpama sebutir permata
Diperlubukkan kasih nan bersinar, bercahaya
Hiasi rumahtangga
Engkau harapan seisi keluarga
Panjatan doa dan aimata
Yang pasrah kepada Yang Esa
Kepadamu tercurah
Kasih sayang dan pengorbanan
Agar terus gemilang

Dididik, diasuh tiap masa
Diajarkan ilmu yang berguna
Mengenal Allah dan Rasul
Menyemai, menyubur iman di dada
Dilayur segala kekerasan
Dilentur dengan kelembutan
Dititip seuntai madah
Hidupmu mula dan berakhir
Menyusur fitrah dan sunnah
Bernoktah di penghujungnya

C/O

Tiada yang lebih membahagiakan
Melihat dirimu kian membesar, dewasa
Di dalam sejahtera
Usah terpesona pujukan dunia
Yang hanya menyilau pandangan
Memukau dengan keindahannya
Nasihat ayah bonda
Agar engkau lebih bersedia
Untuk menghadapinya

Bersemi kelopak kasih sayang
Di persada cinta yang sejati
Titisan susu ibunda
Menyegarkan, menghapuskan dahaga
Renjisan keringat dari ayahanda
Menyubur pohon kehidupan
Tuaian sebidang tabah
Buatmu doa dan harapan
Jadilah insan yang mulia
Pembela di hari tua

C/O

Waktu bisa merubah segalanya
Dewasalah dalam rahmat dan kasih Ilahi
Redahi pancaroba
Andai langkahmu tersasar kesimpangan
Pulanglah ke laman ayah bonda
Kembali menghuni di tamannya
Bersamalah semula
Menghirup embunan kasih sayang
Sedingin airmata bonda
Engkaulah permata ayah bonda….
Maaf laa yea... tak sempat nak cari lagu dia.. cuma liriknya aje..

14 Disember 2009

Syahid dengan Telefon Mayanya


Bismillah........

Malam tadi ketika aku dan Syahid baring-baring melayan televisyen... tiba-tiba.. dia letak tangan dia kat telinga
"elo..elo.."
"Ada apa?"
"takde apa-apa?"
"oo engko malu ye.."

Aku pun tanyer anak bujang aku....

"Sapa yang call... Kila ke Amim??"

Kila dan Amim nih kawan dia kat nurseri.. yang baya-baya dia gak..

"Kila Mi.." jawabnya selamba...

"Kila cakap apa?" soalku lagi...

"Kila cakap, esok sekolah.. tau.. tau..." jawabnya petah...

Untuk pengetahuan korang.... sebenornya anak bujang aku nih berangan cakap kat tepon.. Ummi dia jer yang layan imaginasi lebih-lebih... Kwang.. kwang... kwang....


03 Disember 2009

Berita Gembira.....

Bismillah.....

Alhamdulillah..... akhirnya penantian ini berakhir juga... aku dah dapat surat confirm dari JPA..... yeee haaaa..... baru tadi aku terima surat nih...

Aku pun bagi tau berita gembira nih kat Abang Sayang... dia kata... "Alhamdulillah...nti laa kita buat bubur merah..."

Sekarang nih aku kene beri seratus peratus komitmen terhadap tugas aku... sebagai PA nih cheewah.... itu janji aku pada diri sendiri.. akan ku cuba untuk laksanakan janji itu.. Insya Allah....

Buat korang yang membaca entry nih... doakan aku agar dapat menjadi seorang PA yang berjaya... Amin.....

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers