26 September 2011

Klik..Klik..Aidilfitri..

Ni Gambar sebelom raye... mata tepejam laa plak....



Tengah pilih baju raye...




Ni antara hasil kerjasama Aku ngan Ibu


Semasa hari Raya....




Di pagi raya..... selepas tahlil anak beranak.. dan bermaaf-maafan





Ni gamba semasa tahlil di sebelah keluarga mertua....

23 September 2011

Apa apa lah 2

Assalam....

Alhamdulillah.. reda sikit rasa marah nih.. dah mula sejuk.. ok laa tak.. tak laa teruk sangat cemburu nih.. bertempat.. tapi apa pon.. aku harap toksah laa nak uji2 lagi.. Aku tahu batasan aku.. so jangan ragu-ragu k..

Hmm.. ari nih kitorang sibuk buat persiapan untuk Program esok.. nti aku updatekan citernye k.. sekarang nih aku nak menikmati rehat... lalalala.....

21 September 2011

Apa-apa lah....

Assalam..

Masih ada lagi mood raya.. cuma aku jer yang dah hilang mood.. takde perasaan nak kerja langsung.. ntah laa... nape laa ujian kali nih macam berat sangat dan susah aku nak terima...memang kena lawan nafsu marah ni abis2.. tapi aku masih tak dapat nak maafkan orang tuh.. walaupun aku dah berbual macam biasa.. tapi hati ku nih masih berat nak terima atas apa yang dia dah buat kat aku..masih dangkal nak maafkan dia.. ntah laa.. biar laa masa yang menentukan.. sakit hati nih hanya TUHAN yang tahu..

Adakah cemburu dah menguasai akal yang waras.. sehingga tak mampu buat keputusan yang dan tindakan yang tepat?? Ntah laa.. aku sebenarnya bukanlah cemburu sangat.. cuma aku marah.. dalam keadaan sekarang nih..dengan ekonomi keluarga yang tunggang langgang... dia sengaja mencari kemarahanku.. aku tak paham dan tak tahu apa tujuan dia buat macam tuh.. sengaja mengundang cemburu dan fitnah dari hati aku nih.. GERAM!!! macam nak pijak-pijak jer... alasan yang diberikan langsung tak dapat aku terima.. maaf laa aku bukan budak sekolah yang senang dipujuk dengan kata-kata yang manis.. aku perlukan rasional dan sebab yang munasabah dan wajar.. sebab tu laa sampai sekarang aku masih berdendam.. pada siapa harus aku luahkan isi hati ini?? Walau aku luahkan sebahagian perasaan nih.. tapi itu tidak cukup untuk menggambarkan apa yang aku rasa sekarang...

Hmmh...... Ya Allah berilah aku kekuatan dan kesabaran.. dan bukakanlah hati ini untuk memaafkan dia...

07 September 2011

Salam Aidil Fitri....

Eid Mubarak...Salam Aidil Fitri... Masih belum terlambat rasanya nak ucapkan Selamat Menyambut Lebaran.... hari nih baru berkesempatan update kisah raye....

Seperti raya yang sudah-sudah.. hari pertama kat umah mak & bapak aku laa... coz pagi2 raya tu bapak buat tahlil anak beranak... raya kedua, malam raya ketiga baru aku berangkat ke rumah mertua memandangkan tiada sesiapa yang tinggal untuk tolong mak..

Pagi raya kedua tu.. adik aku dah nak balik KL, Abang Owd n famili nak beraya ke rumah sedara mara.. so aku laa kena ngalah... kene stay sampai Kak Minah datang.... Petang tuh.. alhamdulillah.. Kak Minah tiba serti yang dijangkan.. malam tuh jugak aku bertolak dengan anak2.. Abang Sayang dah kat kampung dia..  aku bawak pelan2 jer coz bawak Syahmi ni agak sukar.. ada ke dia nak duduk ngan aku.... tengah pegang stereng.. mula2 aku tak kasi..  last2 bagi jugak ikut dok ngan aku.. abis tuh kepala dah kat bawah stereng... lagi laa bahayakan..  tapi dalam 15 minit sebelum sampai destinasi.. dia nak duduk sendiir.. Alhamdulillah...

Itu laa serba sedikit kisah raya kali nih.. adventure sket bila bawak budak kecik nih.. :).. tapi tak tau laa nak ketegorikan kenangan manis ke pahit ke... payau kot.. huhuhu... kalau ingat semula detik tuh.. memang haru...

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers