28 Jun 2010

Bebelan Seorang Wanita 3

Pepagi lagi perutku dan meragam.... makan apa laa semalam nih?? Mmm... Mungkin aku makan acar buah semalam.. bukan apa acar buah tu mungkin ditambah dengan cuka.. Itu laa perut ni meragam... bukan setakat buang-buang air... siap muntah-muntah lagi.. Itu laa lain kali masa makan tu kena beringat.. jangan main bantai jer


So disebabkan masalah teknikal di atas, aku pun lambat mula buat kerja, walaupun sampai ke tempat kerja awal pagi. Ari ni aku sampai lebih awal dari biasa kerana aku tumpang kawan lain. Kawan yang selalu aku tumpang tu cuti dua hari.. nak gi klinik katanya.


So pepagi lagi aku dah hantar anak-anak ke rumah babysitter . Sekarang ni aku laa yang hantar, aku laa yang amik diorang berdua.. Bukannya apa, Cik Abang Sayang aku dah tukar kerja.. Jadi kelindan lori menghantar ayam ke Singapura. So masa dia memang tak menentu.. kalau dulu dia yang hantar Syahid ngan Syahmi, sekarang ni aku laa yang amik alih tugas tuh.. mula-mula aku hantar si adik dulu.. Lepas tu baru hantar si Abang.. letih tu.. dua-dua nak berdukung. Lepas tu baru aku pegi kerja.


Sampai kat tempat kerja pagi tadi, aku terus tuju ke tandas.. Bila dah stabil sikit, aku terus menaip surat jemputan Kursus Pengurusan Pertubuhan yang akan berlangsung pada 24 Julai 2010, di Kluang nanti. Banyak nak taip tu.. nak jemput dalam 50 Pertubuhan. sekarang nih baru separuh je yang dah bertaip, pas tu nak rangkum dalam fail lagi... edit aturcara majlis, print map lagi.. memang busy laa kan.


Nti balik nak amik anak, masak makan malam.. kalau aku rasa malas jer.. aku bantai buat nasi goreng.. tak yah masak lauk ke sayur ke.. semua aku lebur dalam nasi goreng.. semua rempah aku tumbuk, ikan bilis kasi extra.. potong kacang panjang sket, pecahkan dua biji telur.. ermm... yummy... walaupun lambat siap, aku memang kena masak nasik. nti kalau tak makan nasi.. kurang laa susu untuk Syahmi..

Ok laa setakat ni jer dulu ye... nak sambung keja laaa

25 Jun 2010

Aku Yang Terkeciwa....

Bunyinya macam sedih jer entry kali nih... sebenornya aku nak buat pada hari isnin lepas, tapi dek sibuk dengan urusan kerja aku terpaksalah simpan dulu... memandangkan hari ni waktu rehatnya agak panjang... so aku pun ambil kesempatan untuk meng'update' kisah yang tak berapa nak sedih nih..
Kan ari minggu yang lepas aku ada ikuti Program Bersama Kementerian Dalam Negeri di Taman Sri Lambak, Kluang, Johor atau lebih glamor dengan gelaran T- 6. Inilah first time aku join program nih.. Masa nak pegi tu dalam hati ni dah berangan dan.. adala can jumpa Menteri.
Tapi kitakan hanya merancang, tunggu punya tunggu.. mana laa Menteri nih tak siap-siap lagi bermesyuarat...Beliau sepatutnya round booth kitorang dalan pukul 12 tengahari... tup tup kitorang dapat tau wakil menteri jer yang turun... alaaa hai.. melepas laaa nak jumpa Menteri.
Lepas tu, diorang kata Menteri akan turun sekali lagi dalam pukul 3.00 petang... kitorang pon tunggu lagi... namun kiorang cuma dapat melihat lambaian nya sahaja.... alaaa.... tak dapat jumpa lagi...nak buat camno... dah bukan rezeki laa kan.. sabo jer laa.. aku pon tau Menteri sibuk.. tak sempat nak gi round booth kitorang... tapi aku rasa terkilan laa kan.
Tapi lain kali hopefully aku dapat juga bersua dengan Menteri.. bukan senang weh nak jumpa orang besar-besar nih.
Masa kat Kluang ari tu.. banyak laa susu yang kena buang.. walaupun sedih, terpaksa ku buang begitu saja.. kerana tiada peti ais untuk aku simpan susu yang aku perah. Kesian Syahmi.. malam tak dapat nak "ngempeng". Semakin petang.. terasa semakin rindu aku pada Syahmi. Maklum laa sebelum ni mana pernah aku tinggalkan Syahmi pada waktu malam.
Kitorang bergerak dalam pukul 4 petang. Aku sampai rumah hampir jam 7 malam.
setakat ini dulu kengkawan... nti len kali aku sambung lagi.

18 Jun 2010

Wajah Baru dan Berita Terkini

Apa kabar kengkawan sume.... suka tak dengan wajah baru blog ni? kalau korang suka... alhamdulillah... tapi kalau tak suka... terima jer la yer.. memang dah lama tak updatekan blog nih.. bukannya apa aku sibuk siket dengan kerja yang tak sudah nih.. nak buat lagu mana.. dah makan gaji..

Esok aku ngan kengkawan opis kene pegi ke Taman Sri Lambak di Kluang, Johor. Ada Program KDN bersama Rakyat. Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein akan turun pada hari Ahad. So kitorang nih kenalah datang mengambil bahagian. Ceddih laa sebab kene tinggalkan Syahmi :(
Macam nak cuti jer ari senin nih...

Nti pada 3 Julai 2010, Jabatan kitorang buat satu Majlis Penyampaian Sijil Pendaftaran Pertubuhan yang baru diluluskan. Majlis nih berlangsung di MPC Wilayah Selatan, Bandar Baru Uda, Johor Bahru. So sekarang nih tengah tunggu jawapan dari peserta yang dijemput, sama ada hadir atau tidak. Sekarang nih aku tengah buat surat Jemputan untuk VIP dan Press.

Next week aku nak buat surat jemputan untuk Kursus Pengurusan Pertubuhan pulak..
memang laa tak sudah-sudah.

Setakat ini dulu kengkawan.. cau cin cau.....

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers