26 November 2010

Burung Puyuh Goreng Berempah



Hari Ahad lepas, kitorang makan burung puyuh ni kat umah Bapak.. suppliernyer dekat kg. seblah jer.. Ok laa aku nak kongsi resepinye ngan korang.. ni untuk 10 ekor burung puyuh k..




Bahan-bahannya...

10 ekor burung puyuh

4 biji bawang merah

3 ulas bawang putih,

2 sudu makan ketumbar

1 sudu makan jintan

1 inci halia

1 inci kunyit hidup (boleh tambah kunyit serbuk jika warnanya kurang kuning)

1 batang serai

garam secukup rasa

tepung gandum secukupnya - untuk disalut dengan burung puyuh.



Cara membuatnye..



1. Tumbuk atau kisar bahan -bahan di atas.. gaulkan dengan burung puyuh tadi, perapkan dalam 15 minit hingga setengah jam.

2. Untuk menggoreng, salutkan dahulu dengan tepung gandum tadi, kemudian gorengkan dengan minyak yang penuh.

Senangkan...

25 November 2010

Hari Keluarga JPPM Negeri Johor 2010 -2

Makan time...

Alaa..la.. cian kat Cami.. demam-demam pon kena join Ummi gak..


Perah jangantak perah..
Bapak-bapak bersedia untuk di beri susu..
Lepas dapat adiah... jom mandi....







19 November 2010

Hari Keluarga JPPM Negeri Johor 2010



Hari yang di tunggu-tunggu telah tiba... yeh..yeh.. jalan-jalan.. tapi.. sebelum kita bergumbira.. kena laa keja dulu.. hmmh.. kene gi Kahang Timur la plak.. kwang.. kwang..


Kitorang kene setup booth untuk Hari Bertemu Pelanggan KDN.. Jadi.. aku bawak laa ahli keluarga aku termasuk anak-anak aku ke Kahang sebelum kitorang ke Air Papan, Mersing..




Sementara menunggu barang-barang dari HQ, kitorang lepak2 dulu.. posing2.. Anak bujang aku ni memang pantang bergambar..




Kesian.. anak-anak ummi.. penat dah berjalan satu hari.. esok nak bersukaneka pulak.. larat ke nih..??



Ni aktiviti pagi.. berpoco-poco.. tengok Ira tu.. bersungguh-sungguh ikut step..

Dah selesai berpoco-poco... bergambar beramai-ramai laa plak..


masa tak cukup.. nanti lain kali aku sambung citer lagi yer...



















































































11 November 2010

Rezeki... Rezeki..

Salam Satu Malaysia...

Pekabo semua?? Sihat?... Alhamdulillah.. Kalau tengok tajuk pon dah dapat agakkan.. Disebalik ujian, ada hikmahnya.. memang betul... dalam penghujung bulan lepas, KWSP aku dah kuor...tak lah banyak mana tapikan itu hasil titik peluh aku kerja dulu.... tak sangka laa cepat jugak dia proses.. tak sampai sebulan.. dah nak abish pon... hmmm boros jugak aku nih...;)

Adalah aku beli barang sket... Abang Sayang pon dah kerja kat kilang abang dia.. ok laa kot.. bukannya apa, aku ni tak kisah yang penting dia kerja.. dapat kwsp, sakit boleh claim.. untuk kebajikan dia jugak.. kalau keja kebun tu, nak ada inisiatif sendiri.. kalau tak nyimpan.. tak dapat apa-apalah hari tua nantinya..

Insya Allah.. minggu depan aku akan buat korban.. duit pon dah di serah pada bapak mertuaku untuk beli lembu.. sementara ada duit ni.. semoga korban aku diterima-Nya.. Amin...

Hujung minggu ni, aku sekeluarga akan ke Sri Mersing Resort, Air Papan, Mersing untuk hari keluarga Jabatan aku.. nti balik dari sana aku upkan citernya yea...

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers