26 Jun 2009

Syahid masa kecik-kecik

Sebenarnya... dah lama nak masukkan gamba-gamba Syahid Ilham kat blog ni... ari ni baru ada kesempatan..

Gamba ni masa dia berumur setahun seminggu... bergambar ngan kakak sepupu dia... anak kakak aku.







Ini pulak gamba dia masa berumur setahun sebulan... alaa hai sibotak Ummi..rambut dia memang tak de...


Gamba ni diambil semasa Syahid berumur setahun, 6 bulan... masa tu kitorang baru belikan dia kapal korek tu... suka betul dia...
Setakat ini dulu laa ye.. lain kali kita sambung lagi...

Dilema Seorang Ibu...( Aku Laa tuh..)

Bismillah.....

Hampir setiap hari aku di dalam dilema... meninggalkan anak aku atau keluar bekerja....

Bukan apa... sejak berpindah rumah... Syahid seolah-olah tak mahu berpisah dengan aku. Bila dia jaga je dari tido.. perkara pertama yang dia buat ialah... menangis... merayu agar aku tidak bekerja... "Ummi.... Jangan kerja... Abah je kerja... kita jalan-jalan umah Tok Moh je..." masa mula-mula tu aku pujuk-pujuk jugak laa... cakap aku kerja sebab nak tolong Abah dia.. nak tolong Abah beli diapers dia, susu dia... dengan harapan dia akan faham...

Tapi lama- kelamaan... aku buat tak tau jer.. dah lali.. Alhamdulillah... sekarang ni dah kurang tangisnya... kalau nangis pun, sekejap jer... cuma sayu hati ni bila dia cakap "nak salam... nak cium..." dalam tangisan...

Memang laa kalau boleh aku nak duduk kat umah jer... tak yah nak antar ke nurseri setiap hari...

Pagi-pagi, abah dia akan hantar, bila balik pulak, aku yang akan ambik... biasanya dia akan mintak pegi kedai... ada masa aku layan... itu pun kalau aku ada nak beli barang... tapi most of the time.. aku tak layan sangat.. aku akan ubah topik...

18 Jun 2009

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers