18 Februari 2012

Sandwich Telur Simple

Assalam... dan salam 1 Malaysia...


Ini adalah menu sarapan kami tiga beranak pagi ni... Sandwich telur ngan roti kaya... bersama air teh O...

Bila citer pasal sandwich telur nih..sebenornye inilah sarapan paling mudah di buat dan berkhasiat.. terutama sekali untuk anak-anakyang kurang berat badan ... macam Syahid dan Syahmi....

Ok..

Mula-mula sediakan bahan-bahannya...

2 biji telur
1 sudu besar mentega
3 sudu  mayonis
sos cili (kalau anak-anak nak pedas)
Roti secukupnya
3 helai kobis - untuk dibuat coleslaw

Cara membuatnya pula...

Membuat coleslaw:

Racik halus-halus daun kobis dan ambil 1 sudu mayonis. gaul sehingga rata. (boleh taburkan sedikit garam kalau suka, tapi saya tak tambah sebab mayonis tu dan cukup rasa.)

Membuat sandwich:

1. Mula-mula panaskan kuali... cairkan mentega.. selepas itu,
2. Masukkan telur, masak sambil hancurkan... macam buat scramble egg laaa..
3. Dah masak, angkat, dan campurkan mayonis tadi... gaul sehingga rata. Boleh juga letak lada hitam kalau suka.
4. Ratakan campuran telur dan mayonis tadi ke atas sekeping roti dan tambahkan sos cili. (Sos cili ni terpulang mengikut selera masing-masing.)
5. Kemudian, letak coleslaw atas sos cili tadi dan
6. Tangkupkan dengan sekeping roti yang lain..


hhmm.. boleh paham tak nih? mudah jer... selamat mencuba....  : )

Bersantai di Taman Rekreasi Pantai Rambah II

Assalam dan Salam 1 Malaysia....

Hmm .... ari nih nak kongsi sebahagian lagi gambar yang ambil semasa di Pantai Rambah...

Abang: Yeah.. sampai bawah..
 Mula-mula Syahid teragak-agak nak turun ke bawah ni ..
Abang: Jom Dik, amik gambar...

Adik: Abang... tunggu adik...

Adik: Abang.. tunggu adik laa...

Abang: Cepat laa.... nak gi taman ni...


Posing lagi..

Naik tangga......

Turun.....


Alamak... nape niarap nih....
Adik: Style baru laa Ummi....




Muka budak takmo balik

Hmm. ok laaa setakat ini dulu.... salam penuh kasih sayang

09 Februari 2012

Bersantai di Taman Rekreasi Pantai Rambah

Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia..

Nak share sket aktiviti kami sekeluarga pada hujung minggu semasa Tahun Baru Cina....




Antara pemandangan yang menyambut kami.... abaikan mamat yang kat bawah pokok tu yer..


Syahid Ilham

Abah n Cami


Syahid Ilham kat tepi Pantai Rambah..
Ada gambar lain akan menyusul... tunggu...



Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers