30 Julai 2009

Mabuk-Mabuk... Lagi....


Haaa.... kalau tengok tajuk kat atas mesti anda semua dapat agak.. kalau dah mabuk-mabuk tu... mesti ada lagi....

Alhamdulillah..... dalam keadaan ekonomi yang agak gawat ni (bagi keluarga kami yang baru belajar hidup berdikari nih..) ... kami diberi rezeki lagi....

Kalau dulu aku makan asam dan epal hijau untuk hilangkan rasa loya dan mual..... sekarang aku ganti dengan kismis..... alhamdulillah... berkesan juga... lagi pun kalau aku makan asam-asam.. perut aku ni meragam... gastrik aku datang laaa pulak...

Masa masak mesti aku bermasalah.... tak boleh bau bawang yang ditumis.... bau nasi ditanak pun dah cukup untuk buat aku ke bilik air berulang kali- muntah laa tuh.. tapi kene laa tahan-tahankan.. kena kuatkan diri ni.. kalau tak... kesian Syahid.. tak makan laa dia...

Alhamdulillah.. Syahid sudah pandai menunjukkan sifat 'caring'nya... "Ummi kenapa? Ummi muntah ye??" dan semalam... dia suruh aku makan.. "Mi, makan... nanti angin kat perut ilang" sambil dia ambilkan lauk ke pinggan ku....

Itulah kisah aku dan anakku.... Semoga Syahid jadi anak dan abang yang penyayang... Amin....

4 ulasan:

  1. Alhamdulillah..tahniah..jaga diri baik2

    BalasPadam
  2. trima kaseh... .. Insya Allah....

    BalasPadam
  3. Al-hamd. Tahniah :). Eeii, bestnyee nak dapat baby. Doakan saye jugak ye. Dah teringin bebeno nak ada baby ni. Aisyah ngan Amar pon dah beso :D

    BalasPadam
  4. Al-hamd. Skang ni saya pegnen 5 minggu. Semoga zuriat yg bakal lahir nanti adalah daie/ah, Hafiz/ah, Alim/ah .. Insya-Allah :D.

    Semoga kita sama-sama dipermudahkah segala urusan, Insya-Allah...

    BalasPadam

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers