05 Oktober 2010

Cerita... Ceriti..

Assalammualaikum.... Dan Salam Satu Malaysia,


Dah lama sebenornya nak updatekan blog ni.. tapi tak bersempatan. So terkini, Semalam aku baru balik dari Kursus Pengenalan Asas dan Keselamatan ICT selama seminggu... kesian kat Syahmi, kecik-kecik lagi dah kena tinggal. Tapi nak buat camne.. dah kena pegi jugak dan demi tugas aku terpaksa korbankan masa bersama keluarga.

Dari hari pertama aku berkursus sehingga hari ni, Syahmi tak menyusu badan lagi.. Bapak mertua aku terpaksa 'sapeh' Syahmi sebab mereka sukar untuk 'menghandle' Syahmi yang tidak mahu minum susu tepung dan sukar untuk tido kerana Syahmi mengempeng semasa ketiadaan aku. Aku rasa susu aku semakin susut pengeluarannya. So mungkin setakat ini sahaja la aku BFkan Syahmi.. Dapat juga 6 bulan... kalau nak dibandingkan Syahid dulu, cuma dapat 4 bulan jer... Maybe anak seterusnya nti aku dapat BF sampai umur 2 tahun.. Ini cita-cita aku.. Kalau diizinkan tuhan.. Insya Allah.


Nota:
Sapeh - Buatkan anak tak ingat kat ibu dia, atau merapatkan semula perhubungan ibu dan anak.
Tak ingat ni.. bukan la tak ingat langsung... cuma memudahkan urusan orang yang menjaga anak.. Nanti la kalau ada kesempatan lagi, aku akan buat entry pasal Sapeh ni.. kene tanye expert dulu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers