05 Julai 2011

Update Syahid & Syahmi

Assalam.. dan Salam Satu Malaysia...

Saja nak update kisah anak-anak aku.. Alhamdulillah.. Syahid dah pandai menulis, membaca perkataan dua suku kata dan mengira.. tapi nak buat kerja sekolah mesti ada aku kat sebelah.. kalau tak, dia akan mogok.. selagi aku tak duduk sebelah, selagi itu lah dia tak start buat kerja sekolah.. layan jer laa... nak but camno.... nti laa aku selitkan gambo dia buat kerja sekolah.. setakat nih aku tengok dia lebih suka buat kerja kira-kira..banyak-banyak buku latihan yang aku belikan.. dia akan cari yang ada kira-kira dulu.. abiskan satu buku, baru dia akan ambil buku yang lain...

Aku cuma dapat ajar dia ngaji IQRA' 1 jer, masuk IQRA' 2, dah mula banyak songehnya.. Ayed penat laa..  alaa nanti la.. siap nangis-nangis lagi kalau aku yang suruh mengaji.. memang laa Drama King.. siap pujuk  kalau Syahid ngaji.. Ummi bawak gi KFC.. tapi tak jalan gak.. nak buat camno nih.. last-last mintak tolong Ibu (babysitter) ajar dia.. alhamdulillah.. boleh laa jugak.. biar dia biasa dengan rutin mengaji nih dulu.. pas tu aku mungkin akan ambil alih mengajarnya..


Isi masa lapang dengan mewarna buku kegemaran..


puting tak boleh dicabut secara paksa.. mau dia mengamuk...

Kisah Si Syahmi pulak, gigi depan dah besa2. Gigi geraham atas dah tumbuh kanan kiri, yang bawah baru sebelah kiri. Sekarang nih asik nak gigit orang jer.. tu yang seriau tuh.. jalan masih lagi tekedek-kedek.. macam orang mabuk pon ada..bila nak barang dia akan cakap Naaaak!!!! sambil tunjuk barang yang dia nak.. kalau kita tanya.. Ami baikkan? kan? kan? sambil anggukkan kepala kita.. dia pun ikut angguk kepala.. hm... memang geram.. macam nak cubit-cubit jer.. Oh ye.. dah tau bila kena marah... dan tau pulak dia merajuk.. bila dah merajuk. memang la  susah nak pujuk.. siap guling-guling lagi.. ni Drama King kedua.. berlakon lebih.. huhuhu..

Ok la semua.. semoga Allah merahmati dan berbahagia selalu.... Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers