20 Mac 2012

Beshdey....Kursus.....dan Program Outreach...

Assalam... Dah hampir dua minggu tak update... alhamdulillah.. Allah masih panjangkan usia aku.. dah bertambah setahun... lagi.. dan aku bersyukur... kerana walaupun hidup aku tak mewah.. tapi aku bahagia dan Allah beri aku kekuatan dan kesabaran... alhamdulillah...

16 Mac... aku sambut ulangtahun yang ke.. 33 tahun.. maknanya makin pendek usia aku.. so apa yang ko dah achive setakat 33 tahun hidup ni Mah?? hmm.. adalah kereta sebijik, tu pon blom abis bayar... moto satu.. rumah... coming soon.. how soon? ntah laa.. nti lah.. pelan.. pelan.. satu.. satu... maybe abis baya kreta nti kot... tapi tak per laa.. walaupun aku belom ada rumah sendiri... walau kengkadang jeles gak kat kengkawan yang dok asik citer pasal beli-beli rumah nih.. aku control perasaan.. aku tahan nafsu ... aku tahu kemampuan aku ngan Abang... bukan tak nak beli rumah.. tapi belum mampu... anyway... walau aku belum mampu... bukan tak mampu.. belum mampu... aku rasa apa yang ada sekarang nih pon dah ok... boleh laa.. ada rumah.. walaupun sewa... makan kami sekeluarga pon cukup.. anak2 tak pernah berlapar.. beras tak penah putus .. stakat ni laa... alhmdulillah... tapi kalau lain kali Allah nak uji... aku tak tahu... tapi aku harap kami sekeluarga dapat bersabar dan diberi kekuatan...Insya Allah..


17 Mac.. Jabatan aku anjurkan Kursus Pengurusan Pertubuhan... ramai laa jugak pesertanya.. dalam 160 orang.. terdiri dari pelbagai pertubuhan.... ada kebajikan, ada persatuan penduduk... ada persatuan penganut... pendaftaran pukul 8.00 pagi... tetamu kehormat hari tu.. YB Nur Jazlan bin Mohamed.. Ahli Parlimen Pulai.. pum.. pam.. pum.. pam... Majlis abis pukul 1.30 petang... Siap kemas jer.. kitorang bergegas ke Kahang untuk Program Outreach JPPM Negeri Johor. Sampai Kluang, pukul 6.00 petang.. Bermalam di Hotel Anika..
18 Mac... Pagi-pagi lepas sarapan, dalam pukul 7.45 pagi.. kami bertolak ke Kahang coz Program tu bertempat di Dewan Serbaguna Kahang...

Sepanjang Program Outreach...

Sampai di Kahang lebih kurang jam 9.00 pagi...  aku ngan Kak Mas handle Pendaftaran.. yang lain, menyediakan dewan.. dan persiapan pelancaran Rakan ROS dan Program Anak Angkat JPPM Negeri Johor.. program ini berakhir jam 1.30 petang...  kami kemudiaanya diiringi oleh EZ Bikers menuju ke Pertubuhan Anak-Anak Yatim Islam Kluang, Johor (PKAYIK) kami dibawa melawat asrama puteri.. bagi pelawat wanita.. dan asrama putera bagi pelawat lelaki.. semasa aku berjumpa dengan anak-anak ini, hati aku diruntun sayu... terharu.. dan aku kagum dengan semangat mereka.. kecil-kecil lagi ditinggal Ibu dan ayah.. cekal sungguh hati mereka... saat ini, air mataku pasti bergenang bila aku ingat lagi detik-detik itu..

Semasa di PKAYIK


Alhamdulillah.. semua urusan selesai... kami bertolak dari Kluang lebih kurang jam 4.30 petang menuju ke Simpang Renggam... ke kampung salah seorang kakitangan JPPM Negeri Johor, Siti Muslimah... Mak si Siti ni buat Kenduri... so kitorang dijemput untuk datang ke Majlis tu.. Alhamdulillah, lebih kurang pukul 5 lebih, kami sampai di rumah Siti dan kami dijamu dengan nasi ambeng... mmmm... sedaap... alhamdulillah.. kenyang.. Terima kasih daun keladi.. makcik, pakcik... Insya Allah.. lain kali kami datang lagi...

Dalam kalut-kalut menguruskan pogram dua hari tu.. tanpa aku sedari, aku kehilangan kamera kesayangan aku... hmm... ujian lagi.. sabar jer laa... nak buat cam ner.. dah ilangkan.. so redho jer laa.. ini sebagai peringatan untuk aku supaya lebih berhati-hati di masa akan datang...

Setakat ini dulu.. jumpa lagi di lain masa... Insya Allah... Salam penuh kasih sayang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers