12 April 2019

Bila Diri Disayangi..

Assalamualaikum dan salam ceria..

Bersua lagi di ruangan ini.. dah jarang-jarang nak update story kat blog ni.. ada kekangan yang tak dapat dielakkan. 

Alhamdulillah.. still stay strong.. walaupun kadangkala hampir sahaja aku rebah.. tak mampu rasanya meneruskan perjuangan hidup ini.. rasa hampir putus asa.. tapi sentiasa ingatkan diri.. aku masih ada keluarga.. mak.. bapak.. suami dan anak-anak.. berkat doa mereka buat aku bangun semula..  macam bait-bait lirik lagu ni.. 

Lagu: Bila Diri Disayangi
Penyanyi - Ukays
Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentera
Bermulanya siang berakhir malamku
Tak akan kujemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan kasih
Merubah takdir

(Korus)
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu
Terasa diriku kembali dipandu

Engkau yang pertama tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan kasih
Merubah takdir..
(ulang korus)
keikhlasan doa, keagungan kasih
Merubah takdir..

bila aku rasa down.. rasa sunyi..aku ingat semula lirik lagu ni..  sebab.. kadangkala kita terlupa orang disekeliling kita yang menyayangi kita.. yang paling penting.. Allah sayangkan kita... fahami dan dalami lirik tu.. korang akan faham maksud disebalik lagu tu.. dan korang akan rasa lebih kuat lepas dah faham maksud yang tersembunyi.. in sya Allah.. 

Cukuplah untuk hari ni Che Mah membebel.. jumpa lagi di lain waktu.. in sya Allah.

Salam Ukhuwah penuh kasih sayang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Projek Crochet Aku

 Salam Sayang untuk semua Hari ni aku nak membebel pasal projek kait mengait yang aku sedang dan akan buat... Sekarang ni banyak projek pers...