25 Februari 2009

Disebalik Nama MUHAMMAD SYAHID ILHAM..

Tadi bila baca kisah Wali Songo... terutama sekali kisah Sunan Kalijaga.... tiba-tiba air mata ni menitik... tak tahu mengapa tiba-tiba aku teringat anak aku yang namanya diberi sempena nama Sunan tersebut... iaitu Raden Said...

Sebenarnya.. semasa anak aku lahir...aku dan suami aku sering menonton CD kisah sunan kalijaga... pelakonnya Deddy Mizwar(kalau tak salah aku laaa) so bila nak kasi nama kat anak tuh.. suami aku cakap.. apakata beri nama Syahid... macam Raden Said... aku setuju tapi kena tambah Ilham... sebab Ilham tuh nama arwah Yai (atuk) aku.... orang kata berkat ambik nama orang-orang alim... aku harap semoga anak ni jadi orang soleh macam mereka... MUHAMMAD SYAHID ILHAM itulah nama anak aku yang sulung...

Aku teringat... bila mak dan bapak aku balik dari kebun... diorang akan panggil anak aku Raden Syahid! Reden Syahid! maklum laa aku tinggal dengan diorang...

3 ulasan:

  1. Salam perkenalan,
    sedap nama tu...

    BalasPadam
  2. u bole emailkan akk lagu Hijazz-Selawat Shifa' tu tak?(x rajin la nak cari or dwnload)tq...

    BalasPadam
  3. Salam Ummu Shahid, terima kasih kerana sudi follow blog opah. Mudah2han anak itu akan ikut jejak tokoh berkenaan.

    BalasPadam

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers