28 Jun 2010

Bebelan Seorang Wanita 3

Pepagi lagi perutku dan meragam.... makan apa laa semalam nih?? Mmm... Mungkin aku makan acar buah semalam.. bukan apa acar buah tu mungkin ditambah dengan cuka.. Itu laa perut ni meragam... bukan setakat buang-buang air... siap muntah-muntah lagi.. Itu laa lain kali masa makan tu kena beringat.. jangan main bantai jer


So disebabkan masalah teknikal di atas, aku pun lambat mula buat kerja, walaupun sampai ke tempat kerja awal pagi. Ari ni aku sampai lebih awal dari biasa kerana aku tumpang kawan lain. Kawan yang selalu aku tumpang tu cuti dua hari.. nak gi klinik katanya.


So pepagi lagi aku dah hantar anak-anak ke rumah babysitter . Sekarang ni aku laa yang hantar, aku laa yang amik diorang berdua.. Bukannya apa, Cik Abang Sayang aku dah tukar kerja.. Jadi kelindan lori menghantar ayam ke Singapura. So masa dia memang tak menentu.. kalau dulu dia yang hantar Syahid ngan Syahmi, sekarang ni aku laa yang amik alih tugas tuh.. mula-mula aku hantar si adik dulu.. Lepas tu baru hantar si Abang.. letih tu.. dua-dua nak berdukung. Lepas tu baru aku pegi kerja.


Sampai kat tempat kerja pagi tadi, aku terus tuju ke tandas.. Bila dah stabil sikit, aku terus menaip surat jemputan Kursus Pengurusan Pertubuhan yang akan berlangsung pada 24 Julai 2010, di Kluang nanti. Banyak nak taip tu.. nak jemput dalam 50 Pertubuhan. sekarang nih baru separuh je yang dah bertaip, pas tu nak rangkum dalam fail lagi... edit aturcara majlis, print map lagi.. memang busy laa kan.


Nti balik nak amik anak, masak makan malam.. kalau aku rasa malas jer.. aku bantai buat nasi goreng.. tak yah masak lauk ke sayur ke.. semua aku lebur dalam nasi goreng.. semua rempah aku tumbuk, ikan bilis kasi extra.. potong kacang panjang sket, pecahkan dua biji telur.. ermm... yummy... walaupun lambat siap, aku memang kena masak nasik. nti kalau tak makan nasi.. kurang laa susu untuk Syahmi..

Ok laa setakat ni jer dulu ye... nak sambung keja laaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers