26 November 2010

Burung Puyuh Goreng Berempah



Hari Ahad lepas, kitorang makan burung puyuh ni kat umah Bapak.. suppliernyer dekat kg. seblah jer.. Ok laa aku nak kongsi resepinye ngan korang.. ni untuk 10 ekor burung puyuh k..




Bahan-bahannya...

10 ekor burung puyuh

4 biji bawang merah

3 ulas bawang putih,

2 sudu makan ketumbar

1 sudu makan jintan

1 inci halia

1 inci kunyit hidup (boleh tambah kunyit serbuk jika warnanya kurang kuning)

1 batang serai

garam secukup rasa

tepung gandum secukupnya - untuk disalut dengan burung puyuh.



Cara membuatnye..



1. Tumbuk atau kisar bahan -bahan di atas.. gaulkan dengan burung puyuh tadi, perapkan dalam 15 minit hingga setengah jam.

2. Untuk menggoreng, salutkan dahulu dengan tepung gandum tadi, kemudian gorengkan dengan minyak yang penuh.

Senangkan...

1 ulasan:

  1. Ummu Syahid @ Cik Mah... ;)

    berkenaan blaus muslimah tu boleh email kan ke norazlina_79@yahoo.com

    BalasPadam

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers