05 Januari 2011

Syahid Ilham...Hari Pertama Ke Sekolah..

Hari Isnin yang lepas adalah hari pertama Syahid ke Sekolah.. Tadika Kemas PCM, Pekan Nanas. Alhamdulillah pagi tu tak lah meragam sangat nak gi sekolah.. Pagi tu aku amik Hakimi dulu sebab Ibu mintak tolong aku uruskan pembayaran yuran dia sekali. Sukalah Si Syahid ada kawan. Sampai sana aku pulak yang nebes, kalut semacam.. sampai tak sempat amik gambar.. bukannya apa tengok ramai anak-anak yang nangis.. akau naik risau pulak.. menangis ke tak Si Syahid nih nanti..

Jumpa Cikgu dia, bayo yuran dan duit baju, settlekan bayaran si Hakimi, aku pon terus angkat kaki. Aku nengok Syahid ok jer..Alhamdulillah.. tak nangis pon... So aku tinggalkan dia. Bukan apa, tak nak dia nangis bila aku stay lama-lama.

Then aku gi Opis jap.. settlekan hrmis.. tengah hari tu aku call dia.. tanye nangis tak kat sekolah? dia cakap tak.. cuma nangis bila Kimi muntah kat buku dia..
Aku: Tadi nangis tak kat sekolah?
Syahid: Tak.. Nangis .. Kimi tu muntah kat buku ayed kan...
Aku: Abis balik tadi nak apa? Van ke bas?
Syahid: Naik bas.. Best.. geduk.. geduk..
Aku: Esok nak naik bas lagi tak..
Syahid: Nak...

Itu antara perbualan yang aku dapat ingat laa kan..

1 ulasan:

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers