23 Mei 2012

Beli Rumah...... Hikmah Disebalik Ujian

Alhamdulillah.... Inilah hikmah kitorang kena 'halau' dari rumah sewa ari tuh.. walaupun lambat, tapi kami bakal memiliki rumah sendiri tak lama lagi... Insya Allah... doakan semuanya berjalan lancar yer...

Kalau kitorang tak dihalau ari tuh, mungkin sampai sekarang ni pun kami belum buat perancangan untuk membeli rumah. Tapi apabila dapat tahu tuan rumah nak rumah dia balik, kitorang mula plan cari rumah untuk disewa. Tapi memandangkan sewa agak mahal, kitorang buat keputusan cari rumah untuk  di beli. Walau lebih mahal, tapi at least, rumah tu akan jadi milik kami akhirnya. Begitu tersusunnya perancangan Allah untuk kami sekeluarga.

Sekarang ni tengah adjust dengan masa dan jarak perjalanan ke tempat kerja yang agak jauh jika dibandingkan dengan dulu masa duduk kat Pekan Nanas. Tapi ini semua bersifat sementara.... Insya Allah.. kami akan berusaha untuk bertahan dan bersabar dengan ujian ini.

Bukan senang nak senang... dan bukan senang nak dapat benda yang baik.. semua ada ujiannya.. bila dah diuji.. dan akhirnya dapat apa yang dikehendaki.. rasa kepuasan tu tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Segala kepayahan dan kesukaran rasa terbayar dengan hasil yang diperoleh.

Salam penuh kasih sayang.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Projek Crochet Aku

 Salam Sayang untuk semua Hari ni aku nak membebel pasal projek kait mengait yang aku sedang dan akan buat... Sekarang ni banyak projek pers...