04 September 2014

Dalam Musibah Ada Rezeki

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia... Hari ni macam biasalah.. aku bersiap pergi kerja, lepas hantar Syahid ke sekolah, aku patah balik ke Taman Emas Merah, isi minyak. Kat tangan ada RM20.00, so aku isilah Rm15.00. Dapat baki RM5.00, aku terus berdesup ke tempat kerja. Dah nak sampai Plaza Tol Perling, aku baru teringat, yang baki Touch N Go aku tinggal Rm1.90. Alamak!! camne nih? Aku korek-korek beg tangan aku.. cari duit terselit-selit.. pon tak ada... last-last aku nekad.. redah ajelah..

Kat tol gate aku hulur laa RM5.00 ngan kad Touch N Go aku. budak tol tu bagi tau, "tak boleh top up lima ringgit kak, kena sepuluh ringgit. Aku cakap, akak tak bawak cash ni, macam mana? "akak cuba tanya kereta kancil belakang tu pinjan kad dia, sebab kena selang satu kereta, tak boleh swipe kad dua kali berturut-turut" aku turun kereta cepat-cepat mintak tolong dari budak kereta kancil yang dimaksudkan. Budak kereta kancil tu pun nak top up jugak rupanya.. dalam aku mencari bantuan tu.. tiba-tiba ada sorang abang dari lane sebelah yang naik kereta kancil menghulurkan bantuan dengan selamba dia mengeluarkan RM10.00, "nah ambik ni" aku mengucapkan terima kasih kat Abang tu terus aku ke kereta dan bayar top up.. ingatkan nak mintak nombor telefon ke.. nak bayar laa balik duit yang diberi.. tapi bila tengok -tengok dia dah berlalu.. Semoga Allah memudahkan segala urusan abang dan murahkan rezeki Abang... Amin..

 Alhamdulillah.. satu ujian yang Allah beri, dan Allah juga yang beri penyelesaiannya. Sepanjang jalan, bibir ni tak lekang mengucapkan Alhamdulillah.. dalam musibah, Allah masih selitkan rezeki.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers