10 Februari 2010

Limau, Limau dan Limau lagi



Entry kali nih mesti laa berkaitan dengan Tahun Baru Cina.... tengok Tajuk je korang pon dah dapat agak kan.... bukannya apa... setakat hari nih dah berkotak-kotak limau yang Jabatan aku dapat.

Semuanya dibagi sama rata dikalangan kakitangan Jabatan ni. Kalau sorang dapat dua biji.. semua pon dapat dua biji.. even bos aku pon dapat jumlah yang sama..

Semalam dah bawak 7 biji balik umah.. ari nih dapat lagi 5 bijik.. naik penuh peti ais aku... tu tak termasuk yang bos aku beri satu kotak, sebenornya dia bagi kat semua staff pon sekotak... tak de pilih-pilih kasih... mana nak sumbat weh...Tapi tak per laaa nti aku bagi-bagi kat jiran-jiran yang ramai anak...

Yang satu kotak tu aku bawak laa sikit-sikit. Takkan laa aku nak bawak satu kotak... tak larat laaa weh.... dengan perut aku yang dah ke depan nih... jangan buat hal...

Semalam naik sebu perut kengkawan makan limau mandarin banyak sangat.. kalau tekak nih tak tahan pon tidak digalakkan makan banyak sangat.. boleh kena batuk-batuk....

Abang Sayang aku pulak tahun ni cuma dapat 4 biji jer... tak macam tahun-tahun lepas, kilang dia beri sorang sekotak. Tak pe laa bang... saya punya nih pon tak terabis kita makan anak beranak....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ummi dan Abah..

Daisypath

Syahid Ilham

Lilypie Kids Birthday tickers

Syahmi Isyraf

div style="margin-auto;text-align:center">Daisypath Happy Birthday tickers

Syamil Irsyad

Lilypie Kids Birthday tickers