14 Mac 2011

Cami Pijak Tanah


Salam satu Malaysia dan salam sejahtera...

Semoga semuanya sihat hendaknya.. nak share sket kisah Cami Pijak Tanah... menjadi satu kebiasaan keluarga sebelah mertua aku untuk melakukan adat pijak tanah ni...

Aku sebagai menantu nih.. ikut jer laa.. biasanya yang beria-ia sangat untuk buat adat pijak tanah ni kakak-kakak ipar aku.. bagi aku tak kisah.. nak buat buleh.. tak buat pon takpe...
so.. layan jer laa gambo-gambo kat bawah nih..



Tok Nan membacakan .... doa..

Kaki Cami di cecahkan ke atas daun pisang..

Kaki Cami dicecahkan ke tanah...

Selesai....

Inilah daun pisang yang dicecahkan kaki Cami tadi.. di dalamnya ada bubur Candil


Ini bubur candil yang dibuat dari tepung pulut...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Projek Crochet Aku

 Salam Sayang untuk semua Hari ni aku nak membebel pasal projek kait mengait yang aku sedang dan akan buat... Sekarang ni banyak projek pers...